Vanliga Frågor

FILTYPER OCH FILÖVERFÖRING

I vårt beställningssystem tar vi emot JPG och TIFF filer (endast 8 bitar). Har du andra filtyper ber vi dig i första hand att konvertera och spara dom som JPG i högsta kvalitet. Om detta inte är möjligt eller om du ska beställa något som inte finns i vårt ordinarie sortiment, kontakta oss via print@doffdata.se

LEVERANSTIDER

I de allra flesta fall sänder vi din beställning redan inom 3-4 arbetsdagar, dock beror detta lite på orderns karaktär. Stora jobb kan förstås ta längre tid, liksom specialbeställning av ramar. Under kampanjperioder och semestertider kan leveranstiden bli lite längre. På alla ovanstående tider tillkommer Schenkers leveranstid vilken oftast är 1-2 arbetsdagar till ombud. Har du inte fått leverans? Hör av dig till oss, det kanske ar hänt något.

UPPLÖSNING

Vår beställningstjänst på internet berättar om upplösningen inte räcker baserat på hur stor storlek du ställer in. Det ger dock bara en uppskattning varpå de visas en liten varning där det står ”Tveksam kvalitet, vi hör av oss om det inte fungerar”, vilket alltså innebär att om man genomför beställningen ändå så kollar vi om det går att trycka ändå. Om det inte funkar så kontaktar vi dig. Du har då möjlighet att byta bilden, ändra i beställningen eller makulera beställningen. Är beställningen redan betald återbetalar vi dig snarast.

När vi printar rekommenderar vi följande upplösningar för dina bilder:

Canvas: 140-180 ppi

Premium och standardpapper, brickor: 180-360 ppi

ÅNGERRÄTT

Våra produkter baseras på att vi utför en tjänst genom att varje uppdrag är unikt och personligt. När produkten är tillverkad kan vi inte sälja den till någon annan. Det blir därför svårt att lämna ångerrätt. Detta är helt i enlighet med lagen om konsumentskydd vid distanshandel. Däremot vill vi gärna att du hör av dig till oss för en dialog. Nöjda kunder är vår största drivkraft och strävan. För produkter som inte är tillverkade på beställning gäller 14 dagars ångerrätt.

ÅLDERSKRAV

Du måste vara minst 18 år fyllda för att kunna beställa hos oss.

AVBESTÄLLNING

Vi godkänner avbeställning av ordrar till dess ramar är beställda eller ordern är printad. Därefter är det tyvärr för sent då vi redan utfört tjänsten och inte kan sälja den till någon annan. Ring oss så fort som möjligt gällande avbeställningar. Maila helst inte en avbeställning utan se till att få förankrat genom telefon.

PERSONUPPGIFTER

Vi behandlar alla personuppgifter i enlighet GDPR.

När du gör en beställning måste du uppge viss information om dig själv. Du får ange ditt namn, din adress, e-postadress samt personnummer vid faktura. Vi tycker det är viktigt att du vet vad vi gör med dessa uppgifter, och varför vi kräver dem av dig som handlar.

Personnummer
Personnummer behöver vi endast i samband med fakturaköp. Detta för att veta att det är rätt person som beställer.

E-postadress
E-postadressen är viktig för att vi ska kunna skicka orderbekräftelser och information om det uppstår frågor eller problem med din beställning. Vi skickar även ett nyhetsbrev några gånger per år.

Ingen vidarespridning av uppgifter
Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer säljas eller föras vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.

COOKIES

I dagsläget använder vi inte cookies.

REKLAMATIONSRÄTT

Vi skräddarsyr varje emballage i kraftig wellpapp efter just din beställning. Men, om ditt paket ändå blivit skadat under leverans ska du direkt göra en skriftlig reklamation hos ditt postombud, helst innan du kvitterar ut paketet, öppna det på plats och undersök. Är tavlan hel och fin är ingen skada skedd. Alla paket skickas försäkrade. När din reklamation hos postombudet är gjord tar du kontakt med oss och ger oss det ärendenummer du fått. Då gör vi en ny leverans så snabbt vi kan.

Om din reklamation istället handlar om bildens kvalitet eller utformning, att du på något sätt är besviken ber vi dig att höra av dig till oss inom rimlig tid. Det är bättre att ta en dialog snabbt och så kan vi tillsammans komma fram till en bra lösning. Återigen, nöjda kunder är vår största drivkraft och strävan. Är du glad är vi glada.

BETALNING

  1. VISA / MasterCard
    Vi är certifierade av VISA, MasterCard, Swedbank, Babs och Samport för att få lov att ta betalt med kort. Väljer du detta alternativ skickas du över till vår betalväxel Samport som sköter all kommunikation med vår bank Swedbank. Denna kommunikation görs helt krypterat och vi kan aldrig se ditt kortnummer. Säkerhetestekniken som används är den senaste kallad 3D-secure som är skapad av VISA och MasterCard, den gör lite förenklat att det bara är kortinnehavaren som kan använda kortet. Om du väljer att betala med kort reserveras pengarna direkt på ditt konto och ett kvitto mailas till dig.
  2. Faktura 49:-
    Betalningsvillkor 10 dagar. För att bli godkänd för faktura måste såväl leverans som faktura skickas till din folkbokföringsadress. I samband med fakturaköp lämnar du ditt personnummer och en kreditupplysning görs. Denna måste bli godkänd för att fakturering ska vara möjlig.
  3. Kort i butik:
    Om du hämtar hos oss och inte betalt direkt på hemsidan betalar du med kort eller kontanter i butiken. I detta läge går det inte att ändra till faktura. Önskar du alltså få faktura måste detta väljs i samband med beställning eftersom en kreditupplysning alltid ska göras.